zaterdag 22 december 2012

Keukenprins met aangebrande biais

Mijn papa is een beetje noodgedwongen gebombardeerd tot keukenprins. Hij is de ogen van mijn moeder de laatste jaren.
Enkele maanden geleden wou hij toch wel eens een keukenschort want voor de rest kan hij eigenlijk amper een cadeau-idee voor zichzelf verzinnen.
Met prachtige grijze goeie keukenschortstof van bij van Leuven maakte ik eentje voor zijn verjaardag.

Maar aan de kerstboom komt nog een PS bij de keukenschort.
Hij gaat dat totaal niet verwachten en ik moet er nu al spontaan van glimlachen: Pannenlappen.


Ik maakte gewone vierkante en een ovalen. Leuk patroontje gevonden bij deze madam.
Zwierde er een universele strijkplankdoek tussen. Extra dikke.
Met als gevolg problemo bij de biais. Die kon niet netjes worden omgeplooid.

Ik gebruikte er extra brede waar je zelf nog de randjes kan omstrijken. Maar dan nog.
Voor een pietje precies als ik, mmmhhhhhh, kan dus beter. 





Eerlijk gezegd, ik kan dat niet zo goed. Biais stikken. Er is geen vuiltje aan de lucht als er een schone kant en verborgen kant aan zit. maar die pannenlappen hebben dus 2 propere kanten; Je ziet niet goed of de 2 kanten mooi samenvallen om dan aan beide kanten ook net op de biais te hebben gestikt.

De ovalen is wel goed gelukt. Ik stikte schoon in de vouw en aan de andere kant was de biais met een schoon randje vastgestikt.

Maar ach, het is het idee dat ook telt hé.

Allé, het volgende projectje ligt hier al klaar. Hopelijk heb ik er de komende dagen wat tijd voor.

Liefs.





1 opmerking:

  1. Ik vind ze er zo prachtig uit zien! Dank voor de tip ook naar de tutorial :)

    BeantwoordenVerwijderen